18. huhtikuuta 2010

Gran Canaria POR UNA PARTE

Tuntuu, että siitä on jo ikuisuus kun lähdettiin tuonne Afrikan korkeuksille! Miten tää aika kuluukin näin nopeaa.

Lähtöpäivänä oltiin hyvin varustauduttu reissuun, ainakin eväiden puolesta, ja erittäin innostuneina odotettiin mitä on luvassa. Netissä jossain keskustelupalstoilla lukee, ettei EasyJet odota matkustajia, eikä korvaa mitään jos myöhästyy lennolta, joten päätettiin mennä hyvissä ajoin kentälle. Oltiinkin paikalla noin 3 tuntia ennen koneen lähtöä, ettei vaan myöhästytä. Evääthän meillä tais loppua jo junamatkan ja lentokentällä hengailun aikana..

Seurailtiin lähtevät lennot -ruudusta, mistä meidän lento lähtee ja milloin portti avautuu ja päästään odottelemaan lentokoneeseen pääsyä, mutta meidän lennon kohdalla lukikin "Please wait". Salla kävi muutamaan otteeseen kyselemässä infosta jos ne tietäis mille portille mennä, mutta ne käski tuijottaa niitä ruutuja. Sama teksti luki vielä puoli tuntia sen ajan jälkeen kun koneen olisi pitänyt lähteä. Arvaatte varmaan kuinka me Sallan kans panikoitiin, että nyt se kone on lähteny ja me ollaan ainoat matkustajat, jotka ei oo ehtiny mukaan ja ollaan kuitenkin katsottu jotain semmosta ruutua, joka ei päivity! Onneksi kuitenkin löydettiin muitakin Las Palmasiin lentäviä ja paniikki alkoi hävitä.

Puoli tuntia myöhässä päästiin portille ja siitä vähän ajan kuluttua koneeseen. Koneessa ooteltiin sitten lähtöä, joka lopulta oli 4,5h myöhässä. Aika meni onneksi tosi nopeaa kun oli hyvää seuraa, suklaata, jotain mitä odottaa ja viihdyttävä lentokapteeni :) Tuli istuttua samalla paikalla yhteensä melkein 9 tuntia, mutta hyväähän kannattaa ja pitääkin vähän odottaa!

Perille kun päästiin kello oli jo yli 12 yöllä. Juteltiin matkalla hotellille, että toivottavasti meidän huone ei ole maan tasalla ja että olispa meillä parveke. Kumpikaan ei toteutunut. Kun päästiin huoneeseen niin ei tiedetty pitäisikö itkeä vai nauraa :D Oli sen verran karu paikka näin ensisilmäyksellä. Huonehan ei ollut samalla tasolla respan kans vaan piti mennä yksi kerros alaspäin ja tavallaan hotellin takapihalle. Aika mielenkiintonen sijainti, pakko myöntää. "Valitettavasti" huoneesta ei mulla ainakaan ole erikseen otettuja kuvia.

Huonejärkytyksen jälkeen lähdettiin harhailemaan Inglesin keskustaan etsimään vettä. Paikka näytti aika autiolta ja tottakai ensimmäiset ihmiset, jotka tulivat vastaan, oli juurikin sellaisia ihania perusjunttisuomalaisturisteja, joita jo ennen matkaa niin innolla odotin näkeväni.. Vyölaukut ja Gran Canaria t-paidat vain puuttuivat. Siinä vaiheessa mietittiin, että ei hitto mihin me ollaan oikein tultu... Sanoin kuitenkin Sallalle, että huomena kaikki varmasti näyttää ja tuntuu paljon paremmalta kun aurinko paistaa ja on lämmintä. Ja niin onneksi kävikin lukuunottamatta aamupalaa, joka ekana aamuna vaikutti ihan surkealta. Onneksi kaikkeen tottuu ja aamupala oli viimisenä aamuna jo melkein ihanaa ja huonekin oli 9:n yön ajaksi oikein hyvä nukkumis-/peseytymispaikka.

Kuva täydellisen naapurihotellin täydelliseltä pihalta (ai mitenniin katkera?! ;D)

Tässä oli lyhyesti kerrottuna menomatka ja ensimmäinen yö Espanjan lämmössä! Historia de la vida Española sigue..

Tää viikko on muuten ollut ihan loistava! Maanantaina mulla alkoi jälleen "uusi elämä", johon kuuluu mm. herkkulakko, terveellinen ruoka, liikunta, vähemmän tietokonetta ja jumitusta sisällä, positiivinen ajattelu... Hyvin on mennyt ja mieltä piristää vielä sekin, että kesä on kohta täällä, ainakin tänään oltiin jo lähellä! Päällä mulla oli salihousut ja toppi ja melkein hiki valu vaikka vain istui puiston penkillä.

Käytiin eilen T.G.I Fridaysissa syömässä ja vihdoin ja viimein katsomassa Alice in Wonderland 3D:nä. Leffa ei ollut huono, eikä mikään tosi hyväkään ja 3D juttuja olisi voinut olla paljon enemmän. Paras asia oli ehdottomasti Johnny Depp, joka oli ihana niin kuin aina ja täysin elementissään Mad Hatterina.

Tälle päivälle eli sunnuntaille on luvattu yhtä ihanaa säätä mitä eilenkin oli, täysin aurinkoista ja +17°C. Alustaviin suunnitelmiin kuuluu IKEA ja IKEAn niin loistavat lihapullat/aamupala, ulkona hengailua ja illasta sitten katsomaan The Lion King musicalia.